24.6.2013 / Ondřej

Co to je ten remarketing?

google-adwords-remarketingRemarketing je pojem, který v on-line světě prosadil Google někdy v roce 2010. Je to skvělý nástroj, který dokáže přinášet skvělé výsledky, umí šetřit náklady za zbytečnou reklamu a celkově umí podpořit a vylepšit běžné kampaně (pokud je dobře uchopený). Nicméně stále se se setkáváme s tím, že naši klienti toto slovíčko neznají a proto jsem si řekl, že by bylo rozumné si remarketing představit a vysvětlit si i na příkladech o co jde, jak funguje a jaké má přínosy / případně úskalí.

Remarketing (jinak také retargeting) je již několik let velmi užitečným nástrojem, umožňujícím zobrazovat reklamy uživatelům, kteří již v minulosti navštívili konkrétní web nebo stránku nějakého konkrétního produktu. Původně remarketing fungoval pouze v obsahové síti partnerských webů, ale později jej Google začlenil i do svého vyhledávání.

V realitě to pak vypadá tak, že se návštěvník dostane na web s konkrétním produktem / značkou, ale opustí ho bez konverze (nákupu). Například proto, že se prostě chce poradit se zbytkem rodiny, chce si nákup sám více rozmyslet, něco si o problematice pročíst, porovnat ceny s konkurencí atd. V momentě, kdy tento návštěvník daný web / produktovou stránku zavře, přichází na řadu remarketing. Remarketing tomuto uživateli danou značku, produkt neustále připomíná. Pokud je splněna podmínka, že uživatel o daný produkt má skutečně zájem a jen svoje nákupní rozhodnutí odsouvá, remarketing mu neustále dává nové a nové podněty k tomu, aby rozhodnutí uskutečnil.

Remarketing se v dnešní době dát použít i mnohem sofistikovanějšími metodami, kde je možné pomocí cookies s uživatelem pracovat i déle než rok. Je tedy možné promovat pomocí remarketingu konkrétnímu uživateli další pytel psího krmení přesně po 3 měsících od jeho posledního nákupu, protože dle statistik například víme, že jej objednává každé 3 měsíce. Případně je na stejném principu možné omezení plýtvání zbytečnou reklamou. Tzn., pokud víte, že si u vás daný uživatel koupil produkt, který mu vydrží dlouho a víte, že jej bude potřebovat znovu například až za rok – nebudete mu toto období zobrazovat žádnou vaši reklamu spojenou s daným produktem. Kreativitě se zde meze opravdu nekladou.

Úskalím remarkentingu je možnost, kdy uživatel danou stránku nebo produkt opustil ne z důvodu odložení nákupního rozhodování, ale z důvodu, že opravdu o daný produkt / službu nemá zájem. Zde ho naopak masivní remarketingová kampaň může ještě více popudit.

Remarketing je v tomto pojetí poměrně mladý nástroj a o jeho přínosech a rizicích se vedou debaty na odborných konferencích. Nicméně z analytických dat vychází jeho nasazení, jako podpora tradičních PPC kampaní, velmi pozitivně. Klasická PPC kampaň díky remarketingu dosáhne mnohem lepší míry prokliků a samozřejmě vyššího konverzního poměru. 

Líbí se Vám článek? Děkujeme za sdílení