Slevové portály – mezinárodní srovnání (Německo, Polsko, Slovensko)

grafico-marketing-digitalV další části seriálu o slevových portálech se podíváme na srovnání trhu slevových portálů v ČR a okolních zemích. V naší interní analýze jsme srovnávali Český trh s Německým, Polským a Slovenským. Podívejte se jak se tento trh rozvinul a vyvíjí u našich nejbližších sousedů….

 

 

Německo 

Přesná a ucelená data nejsou k dispozici v tak dobré podobě jako u nás zveřejňují například portály Skrz nebo Slevín. Trh slevových portálů je v Německu méně rozvinutý než u nás. Což je pravděpodobně dáno sociologickými rozdíly trhu. Němci obecně nejsou tolik citliví na slevy jako Češi. Navíc v mnoha průzkumech vyplývá, že mají i osobní problém s uplatněním slevových voucherů – stydí se za ně a raději si dražší službu pořídí za plnou cenu nebo si ji vůbec nekoupí.

Ještě dříve než u nás proběhla mohutná konsolidace trhu – Groupon.deDailyDeal.de pohltily většinu trhu (desítky menších lokálních portálů) v rozmezí let 2010 a 2011. Tyto 2 portály pokrývají více než 90% trhu.

Na trhu dále několik menších lokálních portálů.

Polsko

Polsko je sociologicky i ekonomicky podobný slevový trh jako u nás v ČR. Lídrem na polském trhu slevových serverů je Groupon.pl, ale v sektoru jsou i další silní hráči:

Gruper.pl (původně první polský)

Citeam.pl, který patří do skupiny Allegro (Aukro, Heureka, Bezreality)

Tyto 3 výše uvedené portály mají 80-90% tržní podíl (dle http://www.ceeitandtelecom.com/183757/Groupon-Gruper-and-Citeam-account-for-80-90-of-group-shopping-market-in-Poland.shtml).

Na trhu dále působí desítky malých portálů (podobně jako v ČR).

Slovensko

Trh kopíruje Český, pouze s cca ročním zpožděním. 

TOP 5 slovenských portálů 2013 dle: http://www.vivnetworks.com/novinky/uspesne-slevove-portaly-v-cr-i-sk

ZľavaDňa.sk

Shopcity.sk

Šetriza3.sk

Zamenej.sk

ZľavoDom.sk

Těchto TOP 5 slevových portálů pokrývá cca 80% trhu. Na trhu dále působí cca 150 dalších drobných portálů a očekává se výrazná konsolidace jako v případě Českého trhu v uplynulém roce.

 

Přečtěte si další články ze série slevových portálů:

Historie a vývoj slevových portálů – začalo to v USA…

Začátku slevových portálů v ČR a o tom, že Slevomat nebyl tak úplně první jak rád o sobě říká.

Vývoj slevových portálů – jak se bránit nekalé konkurenci?

Víte jaká jsou specifika a z nich vycházející rizika slevových portálů?

Automatické zveřejnění slev na Facebooku

Líbí se vám tento článek? Sdílejte jej se svými přáteli.

Chcete do e-mailu pravidelně dostávat podobné články. Přihlašte se k odběru newsletteru.

Vyřešte svůj marketing rychle a kvalitně

Stačí vyplnit tento formulář s kontaktními údaji a my se ozveme do příštího pracovního dne. Případně můžete využít kontaktů níže.