20.8.2013 / Ondřej

SEO škola – co to je TITULEK a POPISEK stránky?

Vzhledem k tomu, že se nám neustále opakují dotazy na téma co to vlastně jsou přesně ty titulky a popisky stránek, kde že jsou vidět na webu a proč a hlavně jak se mají psát, rozhodli jsme se to jednoduše popsat v krátkém článku. Pokud vás toto téma zajímá, čtěte dál…

Titulky (TITLE)

  • Titulky se vkládají do kódu stránek mezi tagy <title></title> a mají mít ideálně do 65 znaků. Delší titulky se nevejdou celé do výsledků vyhledávání a bude z nich zobrazen pouze výňatek.
  • Titulek shrnuje a vystihuje obsah stránky stejně jako nadpis.
  • Velmi důležité je, aby byly pro každou stránku webu originální a unikátní. Na webu by neměly být 2 stránky se stejným obsahem a tedy ani titulkem.
  • Obvykle se v titulku nejdříve nachází klíčová fráze vystihující obsah stránky, dále oddělovací znak (např. „|“) a na konci brand (v našem případě tedy „Fresh Services, s.r.o.“).
  • Titulky jsou většinou zobrazeny jako nadpisy ve vyhledávačích viz obr. č. 2 na konci článku.
  • Titulky jsou ve webových stránkách vidět pouze v „liště“ prohlížeče. V těle webových stránek se nikde nevypisují. Viz následující obrázek:

titulek-title

POPISEK – (META DESCRIPTION)

  • Description, jak již anglický název napovídá, je popis stránky. Měl by uživateli napovědět, co stránka obsahuje, čemu se věnuje a co na ní návštěvník najde za informace.
  • Popisky by stejně jako titulky měly být originální – každá stránka má jiný účel.
  • Doporučený rozsah je cca 110 – 160 znaků. Tedy 2 až 3 věty.
  • Popisek nemá žádný vliv na řazení odkazů ve vyhledávačích, slouží pouze pro informaci uživatele.
  • Jeho úkolem je přesvědčit uživatele kliknout na odkaz ve výsledcích vyhledávání a dostat se na stránku. Měl by tak být jednoduchý a srozumitelný.
  • Zobrazují se ve výsledcích vyhledávání pod titulkem stránky, viz obrázek níže.
  • Na webových stránkách se popisek stránky nikde nezobrazuje.

google-titulek-popisek

Líbí se Vám článek? Děkujeme za sdílení