Google v létě ohlásil další velikou změnu: Rozšíření prostoru pro reklamy

Toto léto bylo pro mnoho PPC specialistů velkým překvapením, neboť se Google odhodlal v rámci svého reklamního systému Adwords k jedné z největších změn, co pamatujeme. Řeč je nyní samozřejmě o rozšíření reklamních ploch pro inzerenty.

Předtím jsme měli 1 nadpis o 25 znacích, 2 popisné řádky o 35.

PPC dříve

Nyní máme 2 nadpisy každý o 30 znacích, 1 popisný řádek celkově o 80 znacích.

PPC nyní

Jedná se tedy o 47% nárůst prostoru pro vaše reklamy. Pokud by vás zajímalo, jaký vliv to bude mít na efektivitu jednotlivých inzerátů, pak vám hned musím říct, že obrovský.

V každé reklamě – a to nejen v PPC u Googlu či Seznamu, na Facebooku, Linkedinu nebo kdekoliv jinde – je úkolem reklamy „prodat uživateli proklik“. Jinými slovy reklamy mezi sebou vzájemně zápasí o pozornost uživatele.

A kdo „vyhraje“ uživatelův proklik závisí především na tom, jak zajímavý je text inzerátu. Mnohdy stačí pouhá obměna některých slov a efektivita daného inzerátu stoupne o desítky procent.

Dokážete si tedy nejspíše představit, jaký vliv bude mít, když je v reklamě nyní mnohem více prostoru. Firmy a inzerenti se nyní mohou mnohem lépe představit, mají o mnoho více možností, jak zaujmout uživatele.

Když zabrousíme o trochu dříve, Google vypustil už jednu výraznou změnu – tehdy to bylo odstranění reklam v pravém sloupci vyhledávání, napsali jsme o tom článek tehdy zde. Tam jsme si řekli, že od té chvíle bude konkurence v PPC těžší, neboť se do reklam „vejde“ jen velmi omezený počet inzerentů.

Tuto novinku tedy velice vítáme, protože tím každý dostal větší šanci pro úspěch.

Shrneme-li tedy proběhlé změny:

  • Inzeráty mají 2 nadpisy o 30 znacích, 1 popisný řádek o 80. Dohromady 140 znaků dostupných pro vaši inzerci.
  • Viditelná URL adresa se nově odvozuje přímo od cílové URL adresy.
  • Inzeráty jsou zároveň optimalizované i pro mobily, takže to již inzerenti řešit nemusí.
  • Díky dvojitému nadpisu nemusíme popisný řádek ukončovat tečkou, „aby skočil vedle nadpisu“.
  • Je ovšem stále možné psát inzeráty po staru.
  • Nově je možné k inzerátům přidávat rovnou i cenu. Bohužel ale nepodporuje českou korunu, proto vhodné jen pro zahraničí kampaně.

Proč je tato novinka ale zároveň komplikující?

Doposud PPC specialisté řešili systémy Google Adwords a Sklik od Seznamu velmi obdobným způsobem. Díky pokročilým a chytrým nástrojům šlo mezi oběma systémy inzeráty a kampaně různě přesouvat, importovat a podobně.

To od této chvíle již nepůjde a celkově tak optimalizace PPC kampaní zabere mnohem více času. (Podoby celých kampaní se budou tvořit nadvakrát.)

Osobně doufáme, že Sklik nebude lenivět a brzy implementuje všechny změny, aby inzerentům práci usnadnil. Věříme ale, že si tuto novou „konkurenční výhodu“ Googlu nenechá také ujít.

Líbí se vám tento článek? Sdílejte jej se svými přáteli.

Chcete do e-mailu pravidelně dostávat podobné články. Přihlašte se k odběru newsletteru.

Vyřešte svůj marketing rychle a kvalitně

Stačí vyplnit tento formulář s kontaktními údaji a my se ozveme do příštího pracovního dne. Případně můžete využít kontaktů níže.