Ideální věrnostní program? Zákazníka nadchne a vám vydělá

14. 3. 2017 Akční nabídky GoodyGoody téma Marketing, SEO, PPC, sociální sítě

Věrnost je cennou hodnotou nejen v mezilidských vztazích, ale také v podnikání. Jako každý jiný vztah nevznikne okamžitě. Jak ti ji tedy vybudovat?

Sofistikované věrnostní programy

Řešením může být věrnostní program, který má mnoho podob. Může to být jen obyčejná kartička v restauraci, díky které dostanete každý 10. oběd zdarma. To je mnohdy ideální forma pro menší podnikatele (například již zmíněné restaurace). Pro větší společnosti je ale lepší použít propracovanější formu věrnostního programu.
Velmi vhodná je webová aplikace, navázaná na stávající systémy provozovatele (např. e-shop nebo CRM). V této aplikaci pak mohou zákazníci sledovat svůj stav bodů (např. na základě uskutečněných nákupů) a vybírat odměny.
Celý program je možné propojit s pravidelnými newslettery a SMS upozorněními, které zákazníkům pravidelně připomenou stav bodů nebo nabídnou aktuální zajímavé bonusy, a tak je motivují k dalším nákupům.

Pro koho je věrnostní program vhodný?

Věrnostní program může využít prakticky kdokoliv, nejvhodnější je pro:

  • B2B při komunikaci s jejich obchodními partnery;
  • maloobchodní prodejce (většina maloobchodních řetězců ho má);
  • módním značkám (například voucher za fotografii v oblečení z jejich kolekce);
  • e-shopy (speciální slevy, doprava zdarma atd.).

Vyplatí se mi věrnostní program?

Loajalita zákazníků/klientů je krásná věc, ale peníze jsou peníze. Věrnostní programy se proto navrhují tak, aby byly ziskové. Důležité je sledovat, o kolik díky investicím do programu vzrostl počet objednávek. To můžete udělat kombinací nástrojů:

  1. Google Analytics, které identifikují objednávky učiněné přímo přechodem z webové aplikace;
  2. porovnáním seznamu nejlukrativnějších klientů a členů věrnostního programu, sledováním nárůstu objednávek členů.

 

Komu věrnostní program svěřit?

Péče o věrnostní program je mnohdy náročná na čas a lidské zdroje. Proto je vhodné obrátit se na specializovanou agenturu. Ta pro vás připraví například:

  • koncepci věrnostního programu
  • webovou aplikaci
  • propojení webové aplikace s vaším ERP, CRM, BI atd.
  • marketingovou podporu projektu
  • systém newsletterů a SMS upozornění připomínající členům účast v systému
  • nákup a expedici dárků
  • analytiku a reporting úspěšnosti věrnostního programu

Sami máme zkušenost například s kompletním řešením věrnostního programu Algidárky pro společnost Unilever. Více o tom si můžete přečíst v naší případové studii.

Zajímá vás to blíže?

Pokud ano, máme pro vás skvělou zprávu. Do konce března 2017 vám zdarma po krátké konzultaci připravíme návrh věrnostního programu na míru. Stačí se jen ozvat na office@freshservices.cz.

Radim Bílý
Ve Freshi je od roku 2015 a má na starosti obchodní oddělení Freshe. Také jeho zásluhou je navázání spolupráce s klienty jako TM Toys, Hospodářská komora, Corinthia Hotels a mnoha desítkami rodinných společností a start-upů. Na blogu nejčastěji píše o marketingové strategii a e-commerce, které jsou jeho největší hobby.