Jak přirozeně shánět fanoušky na váš Facebook?

11. 4. 2017 Pro laiky Sociální sítě

Před nedávnem nám dorazil do firmy tento e-mail:
„Pěkný den,
chtěl bych Vám touto cestou nabídnout službu „Facebookovou kampaň – nábor fanoušků na Vaše firemní FB stránky“. Tato služba nejenom zlepší Vaši dostupnost na
Facebooku, ale zvýší také návštěvnost Vašich stránek, ale hlavně počet fanoušků na Vašich firemních FB stránkách.

Naše nabídka:
Máte firemní profil a nedaří se Vám získat další uživatele? Máme pro Vás řešení v podobě přidání 500 anebo 1 000 REÁLNÝCH fanoušků na Váš facebookový profil !!!

VIP klientům můžeme nabídnout dalších až 30 000 fanoušků.
Cena: 500 fanoušků (500 like) – 1.000,- Kč, 1.000 fanoušků (1.000 like) – 2.000,- Kč, 2.000 fanoušků (2.000 like) -4.000,- Kč, 3.000 fanoušků (3.000 like) – 6.000,- Kč“
Společnost jmenovat nebudeme, protože to pro náš článek není podstatné a nebylo by to ani profesionální. Podobných nabídek existuje mnoho. Je ale nákup fanoušků na Facebooku tou správnou cestou?

Relevance, ne kvantita

Zastavme se u důvodů, proč si vlastně zakládáte svou stránku na Facebooku. Není to náhodou proto, že chcete oslovit svou cílovou skupinu, posílit mezi ní povědomí o značce a po nějakém čase z ní udělat své zákazníky? Zkrátka prodávat. Opravdu si myslíte, že absolutně nerelevantní skupinka lidí, která vaši stránku lajkla jen z důvodu, že jí někdo zaplatil, si u vás někdy něco koupí? V mnoha případech jsou tyto lidé z nějaké země z druhé části světa, kde ani nepůsobíte. Potom to platí dvojnásobně.

Šrám na PR

Provalení nákupu fanoušků může mít také dopad na obraz společnosti. Konkurence jen čeká na moment, kdy si z vás může začít dělat legraci kvůli tomu, že vám na Facebook přibylo během 1 dne 30 000 fanoušků a příspěvky vám lajkují lidé z Rovníkové Guinei. Solidní značky proto fanoušky nenakupují.

Jak na přirozené získávání fanoušků?

Teď jsme si řekli, proč fanoušky nenakupovat, ale jak tedy postupovat, když chci získat ty opravdu relevantní? Jednoduchá odpověď může být vytvářejte kvalitní obsah a počkejte, až se rozšíří virálně. U většiny stránek byste se ale načekali věčnost. Jsou však způsoby, jak tomu pomoci a nepůsobit amatérsky. Například:

  1. využijte možnosti reklamního systému na Facebooku a vytvořte náborovou kampaň pro lidi z vaší cílové skupiny;
  2. pozvěte k olajkování stránky lidi, kteří dali v minulosti To se mi líbí některému z vašich příspěvků;
  3. umístěte viditelně odkaz na svůj Facebook na web a do jiných propagačních materiálů.

Nevíte, jak se sběrem fanoušků postupovat zrovna ve vašem případě? Napište nám na office@freshservices.cz a rádi vám s tím pomůžeme.

Radim Bílý
Ve Freshi je od roku 2015 a má na starosti obchodní oddělení Freshe. Také jeho zásluhou je navázání spolupráce s klienty jako TM Toys, Hospodářská komora, Corinthia Hotels a mnoha desítkami rodinných společností a start-upů. Na blogu nejčastěji píše o marketingové strategii a e-commerce, které jsou jeho největší hobby.