11.12.2018 / Radim

L.O.L. Surprise je druhou celosvětově nejvyhledávanější hračkou. Fresh se stará o jeho českou kampaň

Ne úplně denně se stává, abychom se podíleli na kampani diskutované předními světovými médii. Tentokrát se to ale stalo. Jeden z celosvětově nejprestižnějších magazínů zaměřených na podnikání a technologie TechCrunch analyzoval, jaké produkty jsou tyto Vánoce nejpopulárnější v rámci sítě Nákupy Google. V tomto žebříčku obsadil hned 2. místo náš klient MGA Entertainment se svým produktem L.O.L. Surprise, o jehož propagaci na českém trhu se staráme. Klíčem úspěchu byl obsah na YouTube, který jsme pro český trh zajišťovali také.

 

Panenky se spoustou doplňků

A co to L.O.L. Surprise vlastně je? Jedná se o sadu malých panenek, které mohou být upravovány prostřednictvím nespočtu doplňků. Zároveň je možné k nim přikoupit nejrůznější příslušenství od zvířecích kamarádů po třípatrovou vilu.

 

Jak se podílí na kampani Fresh?

Bylo by samozřejmě nadnášené tvrdit, že globální úspěch kampaně je jen naše zásluha. Troufáme si však říci, že na něm máme také určitý podíl. Přestože základní struktura kampaně pochází z americké centrály, byli jsme plně zodpovědní za její realizaci na českém trhu.

 

Prvním krokem byla lokalizace webových stránek a produktových textů do češtiny. Naším úkolem připravit grafické a technické řešení webu pro Českou republiku. Museli jsme také připravit české ekvivalenty originálních produktových textů. Museli jsme vynaložit hezkou hrst kreativity pro to, aby text zněl přirozeně, byl psán v jazyce cílovky a stále byl obsahově v souladu s originálem.

 

Staráme se pochopitelně o sociální sítě produktu.V krátkém čase jsme dosáhli vysokého engagementu na Instagramu. Co bylo podstatou našeho úspěchu? Především vhodná kombinace vlastních profesionálních fotografií, na kterých byly panenky stylizovány do různých situací s využitím L.O.L. Surprise doplňků, a user-generated contentu (ten jsme získali například díky soutěži o nejhezčí obrázek). Veškerý organický obsah byl podpořen správně reklamní kampaní, díky čemuž měly některé příspěvky i přes 6 000 reakcí.

Příspěvek, který v rámci kampaně dosáhl největšího engagementu (přes 6 000 lajků).

 

Spravujeme také produktové reklamy na YouTube. Naší cílové skupině zobrazujeme například toto video.

 

Část kampaně, která nás baví obzvlášť, je spolupráce s influencery. Naše kolegyně Pavla o ní chystá speciální článek. Už nyní se však můžeme pochlubit, že jsme dokázali zajistit spolupráci s takovými influencery, jejichž produktová videa měla statisícovou sledovanost. Hezkým případem je třeba toto video s více než 100 000 shlédnutími.

 

Co jsme dokázali?

Kampaň je nyní ve své horké fázi, a proto je předčasné vyhodnocovat její výsledky. Už nyní však můžeme říci, že jsme produktu dokázali zajistit intenzivní mediální zásah mezi jeho cílovou skupinou. Na začátek roku pak chystáme podrobnější případovou studii, kde zhodnotíme celou předvánoční kampaň v číslech. Máte se tedy na co těšit.

 

Originální článek: Google’s search data shows YouTube’s influence over this season’s hottest toys (TechCrunch, 10. prosince 2018)

Líbí se Vám článek? Děkujeme za sdílení