Facebook nabídne lepší Stories, plánování Instagramu i alternativu YouTube

26. 8. 2019 Sociální sítě

Aktualizace na Facebooku se objevují rychleji než houby po dešti a občas není úplně snadné se ve změti všech upgradů vyznat. Chcete-li, aby si kvalita vašeho brandu na Facebooku vysloužila zlatý punc, je potřeba pravidelně sledovat čerstvé novinky. Pojďme se tedy zorientovat v nejnovějších Facebook aplikacích, protože jak zní přísloví dnešní doby: Chceš-li dobrým markeťákem býti, přehled musíš míti.

Zuckerbergovy záměry z F8

Cesta, kterou se Facebook hodlá do budoucna ubírat, představil generální ředitel Mark Zuckerberg v dubnu letošního roku na konferenci s názvem F8 v Kalifornii
Zuckerberg vyrazil do boje se šrámy na pověsti z minulých let. Facebook se do budoucna zaměří na kvalitnější ochranu uživatelských dat, upustí od zobrazování obsahu podle národnosti a polohy a zaměří se spíše na zájmy a aktivity skupin. Další novinkou bude seznamka Facebook Dating s mnoha funkcemi. 

Lepší storíčka

Storíčka. Vynález Snapchatu se od počátku fungování masivně rozšířil do dalších sociálních sítí. Zřejmě nejužívanější platformou pro stories je Instagram. Facebook však nezůstal pozadu a v březnu roku 2017 se rozhodl nabídnout svým uživatelům tento formát vizuální komunikace i na své platformě. Začátky stories na Facebooku byly poněkud rozpačité. S přibývajícím časem však jejich obliba stoupá, počet aktivních uživatelů vyrostl v tomto roce v průměru na půl miliardy za jediný den.
Na počátku května tohoto roku Facebook spustil kombinaci News Feed a Stories Feed. Posty, zobrazené na stránce si nyní můžete vkládat do stories, a tím zvýšit počet jejich zobrazení. Kromě vertikálního zobrazení může uživatel mezi jednotlivými stories přepínat i horizontálně. Kromě kombinace News a Stories feedu Facebook Stories nově nabízí snažší úpravy, které jsou skryté ve spodní části obrazovky, v balíčku s názvem Studio Effects. Pravá část obrazovky skýtá možnost přidání samolepek pocitů, gifů nebo označování přátel. Stories upgradem jsou i narozeninové stories, díky kterým můžete vytvořit vlastní blahopřání, připojit digitální pohlednici, narozeninovou fotografii nebo hudební nahrávku.

Creator Studio pro Instagram

V loňském roce Facebook představil aplikaci Creator Studio. Tento nástroj slouží k usnadnění správy stránek. Můžete libovolně plánovat a přidávat videa, komunikovat s členy vašich stránek a sledovat návštěvnost a dosah svých příspěvků. Nově si ke správě Facebook stránek můžete připojit i správu Instagramu. Správa a plánování postů jsou přehledné, funkce jsou srovnatelné např. s externí plánovací aplikací Buffer. Díky Creator Studiu můžete na webu zobrazit i Instagram Direct messages, což bylo dodnes možné jen na mobilních aplikacích. 

Nové plány na Workplace

Platforma Workplace by Facebook, vzniknuvší v roce 2016, poskytuje firmám prostředí pro interní komunikaci a firemní záležitosti. Funguje na podobné bázi jako třeba Slack. Aplikace umožňuje například videohovory, vytváření skupin pro jednotlivé týmy a pracoviště a dokonce i možnost spolupráce s ostatními firmami, které také Workplace používají. Workplace prochází neustálými změnami a vylepšeními, nejnovějším upgradem aplikace je možnost cenového plánování. Na základě reakcí uživatelů byl vytvořen nový ceník plánů. Facebook od září nabídne tři úrovně: Essentials, která je zcela zdarma, advanced za 4 dolary měsíčně za uživatele, kde jsou základní funkce rozšířeny o pokročilé prvky, nejvyšší formou aplikace bude Enterprise, která kromě jiného nabídne prioritní řešení podpory a dřívější přístup k novým funkcím a bude stát 8 dolarů měsíčně na hlavu. 

Facebook vás chce Studovat

Study from Facebook – tak se nazývá nová platforma, která je prozatím spuštěna v Indii a Americe. Facebook na základě vámi stažené aplikace pro sběr dat shromažďuje informace, které mají sloužit k vylepšování aplikací a produktů. Máte-li dostatek trpělivosti pro vyplňování dotazníků, registraci a je-li vám více než 18 let, těšte se – Facebook za tuto “výpomoc” přislíbil finanční kompenzaci!
Není ani třeba se bát – Facebook slibuje, že bude shromažďovat data o aplikacích ve vašem telefonu – kolik času jste v které strávili, jaké funkce nejčastěji využíváte a podobně. O vlastní data, fotografie a osobní údaje a jejich zneužití pro třetí stranu nebo zacílení reklam se prý bát nemusíte.

Watch konkuruje Youtube 

Facebook nově nabízí alternativu YouTube – Facebook Watch. Uživatelé, kteří sem vloží svá videa a sklidí úspěch v počtu zhlédnutí, mohou vydělávat na zobrazení reklam, které budou k videím vloženy. 
Není to však bez podmínek, pro zapojení do programu má Facebook své striktní požadavky – kanál musí mít nejméně 10.000 sledujících a během posledních 60 dní je potřeba mít alespoň 30.000 více než 1 minutu dlouhých zhlédnutí u videí delších než 3 minuty.

David Mynář
Spolumajitel agentury a marketingový nadšenec. Jeho srdcovými klienty jsou Bioderma a Metrostav Development, nejraději píše o strategii a webové analytice. V kanceláři ho kromě pracovního stolu nejčastěji najdete u kávovaru.