Události na LinkedInu – proč jim věnovat pozornost a jak je vytvářet?

5. 11. 2019 Marketing, SEO, PPC, sociální sítě

LinkedIn minulý týden spustil novinku, po které B2B marketéři volali – rozhraní pro tvorbu událostí, které funguje úplně stejně jako na Facebooku. Je to logický krok ze strany Microsoftu na cestě za tím, aby se LinkedIn stal hlavní B2B sociální síti. Absence událostí na LinkedInu byla pro mnohé B2B marketéry frustrující a byla jedním z důvodů, proč mnozí z nich preferovali Facebook. Vytvoření události má totiž v B2B marketingu především tyto 3 výhody:

  1. Můžete průběžně komunikovat se všemi zájemci o událost a obvykle jim zasílat i průběžné notifikace (například o blížícím se deadlinu přihlášek).
  2. Můžete hromadě zvát na událost své kontakty.
  3. Sociální sítě dopřávají dle zkušenosti většiny marketérů větší dosah nativnímu obsahu (“nechtějí odvádět uživatele pryč”). U událostí pak organickému dosahu prospívá i to, že vidíte reakce vašich přátel.

 

Zatím pouze v angličtině u osobních profilů

Rozhodli jsme se, že si vytváření událostí také vyzkoušíme na nadcházející Fresh snídani o chatbotech. Pravidlem LinkedInu je, že novinky vypouští nejprve v anglické verzi. Nejinak tomu je tomu u událostí. Naštěstí pouze stačí přepnout do angličtiny, abyste mohli událost vytvořit. Paradoxem je, že na mobilní appce, kterou mám stále v češtině, už mám veškeré dialogy ohledně událostí přeložené do češtiny.
 
Druhým omezením, které osobně vnímám jako ještě větší, je fakt, že události nemohou zakládat firemní stránky, ale jen profily fyzických uživatelů. Proto jsem i naši Fresh událost nemohl vytvořit jménem Fresh stránky, ale pod svým účtem.
 

Jak založit událost na LinkedInu?

Když tedy máte svůj profil v angličtině, je založení události na LinkedInu otázkou pár kliků. Na hlavní stránce LinkedInu v levém sloupci se vám zobrazí nová záložka Events.

Událost na LinkedIn můžete přidat na hlavní stránce.

Událost na LinkedIn můžete přidat na hlavní stránce.


Když u této záložky kliknete na tlačítko plus, zobrazí se vám rozhraní pro tvorbu nové události.
Rozhraní pro tvorbu události na LinkedInu.

Rozhraní pro tvorbu události na LinkedInu.


V této obrazovce vyplníte veškeré informace o pořádané události včetně jejího loga a úvodního obrázku. Doporučuji si dát však pozor na následující:

  1. Úvodní obrázek musí být v poměrně netypickém formátu 4:1, aby se zobrazoval správně. Obvykle se nevyhnete jeho úpravě v grafickém editoru.
  2. Lokace místa se obvykle “nekamarádí” s českými zeměpisnými názvy. Doporučuji tedy rozhodně využít pole Venue Details a doplnit co nejvíc relevantních doplňujících informací. Zároveň je však dobré toto pole použít i například pro cenu vstupného.
  3. Časová zóna je automaticky nastavena na čas v Káhiře. Pořádáte-li událost v České republice, je nutné manuálně nastavit středoevropský čas.
  4. Event Description neumožňuje narozdíl například od rozhraní pro tvorbu článků žádné formátování. Vystačit si tedy musíte s čistým textem a pomoci si můžete maximálně unicode znaky (tímto způsobem lze vyrobit například odrážky).

 
Následně jen stačí kliknout na tlačítko Create. S událostí můžete dělat následující věci:

  • nasdílet ji na svou zeď (LinkedIn vám sám tuto možnost nabídne)
  • nasdílet ji na zeď své firmy (stačí si zkopírovat odkaz na událost a vložit ji do příspěvku na firemní stránce)
  • pozvat své kontakty (LinkedIn vám umožní vyfiltrovat si jen ty relevantní)
  • propagovat je placenou reklamou (s tím však nemáme zatím zkušenosti, protože jsme si u naší události vystačili s organickým dosahem LinkedInu)

 

2 důvody, proč co nejdříve začít

Pokud nad událostmi na LinkedInu uvažujete, mám pro vás ještě 2 důvody, proč je aspoň zkusit:

  1. Větší organický dosah. Pokud připravujete událost pro Facebook, její “překlopení” pro LinkedIn je otázkou pár minut. Můžete však oslovit publika na obou dvou sítích. Nehledě na fakt, že na základě našich zkušeností i zkušeností jiných B2B marketérů má LinkedIn obecně vyšší organický dosah než Facebook.
  2. Relevantnější síť kontaktů. Obvykle jsou vaše spojení na LinkedInu více profesně orientovaná než na Facebooku, kde většina vašich přátel jsou lidé bez vazby na vaši práci. Pozvánkami na této síti tedy můžete oslovit daleko relevantnější komunitu.

 
U každé novinky obecně platí, že nejvíc z ní vytěží ti, kdo přijdou první. Proto až budete příště vytvářet B2B událost, vytvořte ji také na LinkedInu.

Radim Bílý
Ve Freshi je od roku 2015 a má na starosti obchodní oddělení Freshe. Také jeho zásluhou je navázání spolupráce s klienty jako TM Toys, Hospodářská komora, Corinthia Hotels a mnoha desítkami rodinných společností a start-upů. Na blogu nejčastěji píše o marketingové strategii a e-commerce, které jsou jeho největší hobby.