Cílíte na řidiče? Oslovte je reklamou v navigaci Waze

28. 1. 2020 Marketing, SEO, PPC, sociální sítě
Waze je globální navigační aplikace, která vyrostla díky komunitě řidičů. Ti mezi sebou sdílí užitečné informace o zácpách, dopravních omezeních i policejních hlídkách. Celosvětově využívá Waze více než 130 milionů uživatelů. V Praze dle webu wazestats.com tuto aplikaci při dojíždění používá ve špičce v jednu chvíli až 14 000 řidičů. Ty z nich, kteří jsou právě v okolí vaší pobočky, můžete velmi jednoduše a zároveň účinně oslovit reklamou. Waze reklamy jsou vhodným doplňkem pro Google reklamy (Google vlastní Waze), ale mohou fungovat i samostatně.
 
Vaše reklama může mít formu sponzorovaného výsledku vyhledávání v rámci aplikace (podobně jako ve vyhledávačích Google a Seznam), váš podnik můžete také zvýraznit logem na mapě, které se zobrazí řidičům poblíž. Pro větší inzerenty Waze nabízí také „Zero speed takeovers“ – bannery, které se zobrazí přes celou obrazovku ve chvíli, kdy řidič zastaví.

Pro koho jsou Waze Ads vhodné?

Reklamy ve Waze jsou nejvhodnější pro místní podniky, především restaurace, obchody a také služby spojené s auty (autoservisy, myčky, showroomy). Dovolit si je můžou i malé podniky, minimální rozpočet základní varianty reklam 2$ na den, naopak pokročilejší funkce se zpřístupní až při rozpočtu 169$/den nebo více.

Jaké jsou výhody Waze Ads?

Zatímco na Facebooku a v klasických vyhledávačích panuje nelítostná konkurence, Waze je zatím pro většinu inzerentů neprobádaná oblast. Skvělých výsledků proto můžete dosáhnout i s omezeným rozpočtem. Waze má navíc nízké vstupní náklady a relativně nízkou náročnost na správu kampaně, pro základní test účinnosti kampaně vám budou stačit jednotky tisíc korun. Zároveň budete vědět, jestli peníze investujete efektivně. V reálném čase si totiž můžete ověřit nejen počet oslovených řidičů, ale také kolik řidičů nastavilo jako cíl cesty váš podnik.  Naopak nevýhodou, se kterou musíte počítat, je omezená možnost cílení. Cílit totiž můžete pouze na všechny řidiče v nastaveném okolí podniku bez rozdílu jejich demografie a chování. Rozsáhlejší možnosti mají až větší inzerenti.

David Mynář
Spolumajitel agentury a marketingový nadšenec. Jeho srdcovými klienty jsou Bioderma a Metrostav Development, nejraději píše o strategii a webové analytice. V kanceláři ho kromě pracovního stolu nejčastěji najdete u kávovaru.

Chcete zacílit reklamu na řidiče v okolí vaší pobočky? Napište nám!