3 praktické tipy, jak během nouzového stavu nakopnout svůj obchod

17. 3. 2020 Aktuálně

Současný nouzový stav a jeho nepředvídatelné trvání mnoho podnikatelů oprávněně děsí. U každé krize ovšem platí, že je alespoň pro část podnikatelů zároveň příležitostí. Nemusíte vyrábět zrovna roušky a respirátory, abyste i během nouzového stavu dokázali efektivně prodávat. Netvrdíme, že máme univerzální návod na úspěch, který vás dostane do Forbes Top 100. Máme ale 3 praktické tipy, abychom vám pomohli udržet se nad vodou, a v nejlepším případě i o trochu vyrůst.
 

1. Víc schůzek, než kdy předtím

Přestože zákaz vycházení schůzkám zrovna nenahrává, schůzky online se mohou stát více než plnohodnou náhradou. Sami spoléháme na platformy Whereby, která má oproti klasickým schůzkám přes Skype hned několik výhod:

  • Nepotřebujete znát přezdívku vašeho obchodního partnera, stačí mu jen zaslat odkaz a videocall se následně spustí v jeho prohlížeči.
  • Vy, ani druhá strana nepotřebujete mít v počítači žádnou aplikaci.
  • Nemusíte se logovat. Stačí jen zadat své jméno a konverzace se spustí. To ocení především ti, kteří mají heslo do Skypu uložené na jiném počítači, než mají na home office.

 
Výhodou Whereby je také to, že i v bezplatné verzi umožňuje konverzace až 4 uživatelů. Pokud tedy Whereby plánujete používat pouze na běžné obchodní schůzky (obvykle formát 1:1), s free verzí si nejspíše vystačíte.
 
Videoschůzky vám dávají neskutečnou efektivitu. Netrávíte čas cestováním, takže za 8 hodin zvládnete teoreticky i 16 schůzek. Můžete si to zařídit například následovně:

  1. Vytvoříte si speciální Google Calendar kopírující vaši pracovní dobu.
  2. Umožníte zájemcům o vaše služby na svém webu, aby si sami určili čas schůzky (existují i způsoby, jak se zapsat do vašeho kalendáře).
  3. Po zapsání do kalendáře jim přijde automatický e-mail s vaším Whereby odkazem a prosbou, aby na něj kliknuli až v domluvený čas schůzky.

 
Vy mezitím jen budete mít zapnuté Whereby ve svém prohlížeči a absolvovat jednu schůzku za druhou.

Připojit se na Whereby meeting je otázka dvou kliků.

Připojit se na Whereby meeting je otázka dvou kliků.


 
 

2. Radit může chatbot

Hodně oborů má svůj prodej založený na osobním poradenství. Hezkým příkladem jsou například autosalony a autobazary – přijdete do bazaru, ujme se vás místní asistent prodeje a pomůže vám vybrat vůz na míru vašim očekáváním a finančním možnostem.
 
Kromě možností videokonferencí vám s tím může pomoci chatbot. Respektive mnoha firmám již pomáhá. Například pro již zmíněný prodej aut jsme udělali super chatbota pro Auto Vyhybka.

Takhle vypadá náš chatbot pro Auto Výhybka, který pomáhá s výběrem aut.

Takhle vypadá náš chatbot pro Auto Vyhybka, který pomáhá s výběrem aut.


 
Zapojení chatbota do vašich obchodních procesů má hned několik výhod:

  • Při správné volbě otázek vám pomůže poměrně rychle odlišit perspektivní a neperspektivní zájemce.
  • Chatbota můžete nechat odpovídat rutinní a dokola se opakující dotazy. Tam, kde chatbot svými znalostmi nebude stačit, může přehrát poptávku na svého lidskému kolegovi.
  • Chatbota můžete nasadit na své sociální sítě (Facebook Messenger, Slack) a propojit ho s ostatními systémy využívanými ve firmě (především CRM).

 
Poměrně rychle a levně můžete vytvořit chatbota založeného na tzv. rozhodovacím stromu (předem stanovené scénáře konverzace). Postupem času však do chatbota můžete doplnit prvky umělé inteligence, a tím ho ještě víc připodobnit k jeho lidským kolegům.
 

3. Rozvážkový web snadno a rychle

Prodej přes okénko a rozvážkové služby se staly pro mnoho podnikatelů v maloobchodě a gastronomii jediným způsobem, jak zůstat na trhu. Řešit ale rozvážku pouze přes e-mail a telefon se může stát brzy stát dost limitujícím pro vás, a ještě víc vaše zákazníky.
 
Naštěstí vlastní rozvážkový web jde pořídit i levně a rychle. Nebude to sice takový čupr web jako Dámejídlo.cz a Rohlík.cz a na SAP si ho asi taky nenapojíte, ale svůj účel alespoň pro začátek splní na jedničku. Na ThemeForest.net lze koupit WordPress šablony pro rozvážkové weby, které vám šikovný programátor dokáže upravit, aby:

  • zobrazovaly vaši aktuální nabídku jídel
  • umožnily návštěvníkovi si naklikat objednávku produktu včetně různých variant (například extra sýr na pizzu)
  • zaplatit za ni kartou

Takhle vypadá šablona, kterou šikovný programátor zvládne za pár desítek hodin upravit ve funkční web.

Takhle například vypadá šablona, kterou šikovný programátor zvládne za pár desítek hodin upravit ve funkční web.


Šikovný programátor si navíc dokáže vyhrát s tím, že výsledný web vypadá opravdu hezky a provést objednávku není problém ani na mobilu.
 

Tápete, jak to zvládnout? Jsme tu pro vás

Zaujaly vás výše zmíněné tipy a přemýšlíte, jak je uvést do praxe ve vaší firmě? Domluvte si s námi online schůzku, kde to spolu probereme. Zároveň všem podnikatelům přejeme, aby situaci zvládli s co nejmenšími zdravotními i ekonomickými újmami.

Chyba: Kontaktní formulář nebyl nalezen.

Radim Bílý
Ve Freshi je od roku 2015 a má na starosti obchodní oddělení Freshe. Také jeho zásluhou je navázání spolupráce s klienty jako TM Toys, Hospodářská komora, Corinthia Hotels a mnoha desítkami rodinných společností a start-upů. Na blogu nejčastěji píše o marketingové strategii a e-commerce, které jsou jeho největší hobby.