Jaký rozměr má mít obrázek na Facebook, Instagram, Twitter, Linkedin, YouTube a Pinterest?

Jaký rozměr má mít obrázek na Facebook, Instagram, Twitter, Linkedin, YouTube a Pinterest?

Každý z nás umí nahrát fotku na sociální sítě. Nicméně pokud své obrázky a vizuály chce sdílet s jasným cílem a myšlenkou, bude se vám hodit náš detailní průvodce formátů šesti nejpoužívanějších sociálních sítí – Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter, YouTube a Pinterest.

 

Facebook

Zorientovat se v používaných formátech fotek na Facebooku je občas někdy velký oříšek. Nejenom, že tato sociální síť nabízí mnoho možností, kde se dá obrázek využít (fan page, skupiny a další), ale také záleží na typu zařízení, na kterých si uživatel fotku zobrazí. Základní formáty tedy naleznete zde: 

  • Pro obrázky ve Facebookovém feedu platí: 
    • 1200px na šířku a 630px na výšku
    • poměr stran 40:21
    • ve feedu se pak budou fotografie zobrazovat s maximální šířkou 470px
    • na stránce se zobrazí s maximální šířkou 504px
    • jejich poměr stran se může upravit na 1:1
  • Pro profilovou fotografii na Facebooku platí:
    • 180px na šířku a 180px na výšku
    • na desktopu se pak upraví na 170px na 170px
    • na mobilních zařízeních na 128px na 128px
    • v malém kulatém náhledu na 32px na 32px
  • Fotka pro Facebookovou událost:
    • 1920px na šířku a 1080px na výšku
    • poměr stran 16:9
    • ve feedu se pak může zmenšit až na 470px na šířku a 174px na výšku
  • Sdílený odkaz na Facebooku:
    • 1200px na šířku a 630px na výšku
    • poměr stran 16:9
  • Facebookové stories:
    • 1080px na šířku a 1920px na výšku
    • poměr stran 9:16 
    • maximální velikost 4GB
  • Cover fotografie pro Facebookové skupiny: 
    • přímo ve skupině se zobrazuje ve formátu 820px na šířku a 462px na výšku
    • ve feedu na desktopu se upraví na 820px na šířku a 250px na výšku

 

Přímo na Facebooku je možné při nahrávání fotku upravit a oříznout, je ale dobré držet v paměti i to, jak se pak na různých zařízeních bude zobrazovat. Pokud tedy chcete mít v profilové fotce třeba logo svojí firmy, zvažte, zda bude v náhledu vůbec čitelné. 

Pokud je obrázek v linku menší, Facebook si ho upraví do malého náhledu, který však ve feedu logicky trochu zapadne:

  • čtvercový náhled bude ve feedu ve formátu 154px na šířku a 154px na výšku, na stránce pak 116px na šířku a 116px na výšku
  • obdélníkový náhled bude ve feedu ve formátu 470px na šířku a 246 px na výšku, na stránce pak 484px na šířku a 252px na výšku

Speciální kategorií jsou Facebookové reklamy, které nabízí mnoho možností. Zde je dobré se na formáty pečlivě zaměřit, protože není nic horšího, než zaplatit peníze za reklamu, která následně není vidět

  • Pro reklamy přímo ve feedu nebo v pravém reklamním sloupečku platí:
    • 1200px na šířku a 628px na výšku
    • minimální šířka/výška 600px
    • poměr stran 16:9 nebo 9:16
  • Pro carouselovou reklamu platí:
    • minimálně 1080px na šířku a 1080px na výšku
    • potřebujete alespoň 2 obrázky pro 2 karty, maximum je 10 karet
    • maximální velikost je 30MB

 

Instagram

Možná si říkáte, tak tady stačí klasická čtvercová 1080×1080… Bohužel už dávno ne. V současné době i na platformě Instagramu naleznete několik základní typů formátu fotek a tady je seznam těch nejvíce používaných:

  • Instagramový feed: 
    • čtvercovou fotografii, ideální formát je 1080px na šířku a 1080px na výšku
    • vertikální fotografii na výšku, ve formátu 1080px na šířku a 1350px na výšku
    • horizontální fotografii na šířku, ve formátu 1080 px na šířku a 566px na výšku
  • Instagramové stories (stejně jako u Facebookových stories):
    • 1080px na šířku a 1920px na výšku
    • poměr stran 9:16 
    • maximální velikost 4GB
  • Pro profilovou fotografii na Instagramu platí:
    • 110px na šířku a 110px na výšku (může být i větší, ale je třeba vždy držet poměr stran)
    • poměr stran 1:1

Twitter

V České republice ne tak moc známá síť, ale z celosvětového hlediska do našeho základního seznamu rozhodně patří. U Twitteru platí znakové omezení na příspěvku na 280 znaků, a proto fotka či video mohou být skvělým způsobem, jak zaujmout uživatele na první dobrou

  • Fotografie ve feedu: 
    • minimálně 440px na šířku a 220px na výšku
    • maximálně 1024px na šířku a 512px na výšku
    • maximální velikost 5MB
  • Pro náhledovou fotografii na stránce či profilu na Twitteru platí:
    • 1500px na šířku a 500px na výšku
    • poměr stran 3:1
  • Fotografie na Twitteru doplňuje také náhled při sdílení odkazu, ideálně:
    • 800px na šířku a 418px na výšku
    • poměr stran 1,91:1
  • Profilová fotografie:
    • 400px na šířku a 400px na výšku
    • zobrazuje se pak ve formátu 200px na šířku a 200px na výšku

 

LinkedIn

Profesní síť LinkedIn se v českém prostředí začíná hezky pěkně rozjíždět a tady jsou detaily, které by vám neměly uniknout pokud se správě této sítě začínáte věnovat. Kromě formátu je zde dobré také myslet na profesionalitu a zvážit, jaký použijete například profilový obrázek nebo náhled na vaší stránce. Co se týče formátu, liší se také klasický osobní profil a business profil, dejte si tedy pozor, jaká varianta se týká zrovna vás.

  • U profilové fotografie na osobním profilu platí:
    • 400px na šířku a 400px na výšku (nebo vyšší)
    • poměr stran 1:1
    • maximální velikost 10MB
  • U profilové fotografie na business profilu platí:
    • 300px na šířku a 300px na výšku (nebo vyšší)
    • poměr stran 1:1
    • maximální velikost 4MB
  • U cover fotografie na osobním profilu platí:
    • 1584px na šířku a 396px na výšku
    • poměr stran 129:8
    • maximální velikost 4MB
  • U cover fotografie na business profilu platí:
    • 1536px na šířku a 768px na výšku 
    • poměr stran 2:1
    • maximální velikost 4MB
  • Pokud postujeme obrázek na zeď, pro zobrazení na desktopu platí:
    • 1200px na šířku a 1200px na výšku 
    • poměr stran 1:1
  • Pro rozhraní mobilního zařízení platí:
    • 1200px na šířku a 628px na výšku 
    • poměr stran 300:157

 

YouTube

Sociální síť primárně zaměřená na videa, nicméně i zde náhledová fotografie hraje důležitou roli. Je to totiž to první, co uživatel uvidí než se video začne přehrávat. 

  • Pro profilovou fotografii YouTube kanálu platí:
    • nahráváme 800px na šířku a 800px na výšku 
    • zobrazuje se 98px na šířku a 98px na výšku 
  • Pro cover fotografii kanálu:
    • nahráváme 2560px na šířku a 1440px na výšku 
    • zobrazuje se 1546px na šířku a 423px na výšku 
    • maximální velikost 4MB

Na různých zařízeních se však cover fotografie ukazuje různě a proto je třeba na tento ořez myslet při umísťování toho nejdůležitějšího:

  • na tabletu se zobrazí 1855px na šířku a 423px na výšku 
  • na mobilním zařízení se zobrazí 1546px na šířku a 423px na výšku
  • na televizi se zobrazí 2560px na šířku a 1440px na výšku
  • na desktopu se zobrazí 2560px na šířku a 423px na výšku

 

Pinterest

Poslední platformou, na kterou vám představíme, je Pinterest. Obrázky a fotografie jsou na Pinterestu tím nejdůležitějším a je proto nutné je správně formátovat a zároveň nepodcenit kvalitu:

  • Pro profilovou fotografie platí:
    • 165px na šířku a 165px na výšku
    • poměr stran 1:1
  • Pro jednotlivé piny, které se ukazují na homepagi Pinterestu platí:
    • 1000px na šířku a 1500px na výšku
    • poměr stran 2:3
  • Cover nástěnky malý
    • 55px na šířku a 55px na výšku
    • poměr stran 1:1
  • Cover nástěnky velký
    • 222px na šířku a 150px na výšku
    • poměr stran 37:25

Líbí se vám tento článek? Sdílejte jej se svými přáteli.

Chcete do e-mailu pravidelně dostávat podobné články. Přihlašte se k odběru newsletteru.

Vyřešte svůj marketing rychle a kvalitně

Stačí vyplnit tento formulář s kontaktními údaji a my se ozveme do příštího pracovního dne. Případně můžete využít kontaktů níže.