I LinkedIn už má stories. Jak fungují a jaký pro ně tvořit obsah?

10. 11. 2020 Marketing, SEO, PPC, sociální sítě

Smršť nových funkcí na LinkedInu, kterou pozorujeme poslední rok a půl, má nový přírůstek. Je to funkce Stories, neboli krátkých časově omezených příběhů, se kterou v minulosti přišel Snapchat a Facebook s Instagramem ji úspěšně okopírovali. 
Stories jsou další krok k tomu, abychom přestali LinkedIn vnímat jako nudnou síť pro lidi z HR. Pojďme si proto ukázat, jak fungují.
 

Porodní bolesti, velký potenciál

Největším problémem Stories na LinkedInu je to, že zatím nejsou přístupné ve verzi pro stolní počítače. Uvidí je tedy jen ta hrstka skalních LinkedInistů. To je i důvodem, proč se zatím moc uživatelů do jejich tvorby nepustilo.
 
Přesto právě pro první odvážné průkopníky mají Stories obrovský potenciál. Umožňují jim:

  1. zvýšit svůj dosah (v rámci mobilní aplikace LinkedInu jsou umístěna na velmi viditelném místě)
  2. rychle publikovat aktuální novinky ze svého podnikání
  3. doplnit své vyšperkované články a statusy o “lidštější” aspekt

 
Narozdíl od mnohých LinkedIn novinek jsou Stories od počátku dostupné i pro firemní stránky.

Takhle vypadá prostor pro Stories v horní části mobilní aplikace.

Takhle vypadá prostor pro Stories v horní části mobilní aplikace.


 

Jaký obsah publikovat?

I ti první odvážlivci, kteří se Stories začali, zatím ohledně svých článků spíše tápou. Viděl jsem například příspěvek, kde si autor stěžuje na poházené Lime koloběžky. Naopak pozitivně hodnotím, jak Stories využívá česká návrhářka Nikol Ponerová, která pomocí nich propaguje své nové módní kousky.

Módní návrhářka Nikol Ponerová využívá LinkedIn Stories k propagaci nových módních kousků.

Módní návrhářka Nikol Ponerová využívá LinkedIn Stories k propagaci nových módních kousků.


 
Protože se jedná o novinku, recept na úspěšná Stories na LinkedInu zatím neexistuje. To je však příležitost být tím, kdo tento recept objeví, a tím získá náskok před svou konkurencí. Je dobré zapojit zkušenosti z jiných sociálních sítí. Přesto doporučuji pamatovat na to, že LinkedIn je i přes změny v posledních měsících stále profesní sociální síť, a proto by měl i obsah vašich Stories korespondovat s vaším profesním zaměřením, a tím vám pomoci si vybudovat image odborníka v oboru.

Radim Bílý
Ve Freshi je od roku 2015 a má na starosti obchodní oddělení Freshe. Také jeho zásluhou je navázání spolupráce s klienty jako TM Toys, Hospodářská komora, Corinthia Hotels a mnoha desítkami rodinných společností a start-upů. Na blogu nejčastěji píše o marketingové strategii a e-commerce, které jsou jeho největší hobby.