Předsevzali jste si k Novému roku, že se budete profesně vzdělávat? Vyzkoušejte LinkedIn Learning

18. 2. 2021 Školení

Jedním z nejčastějších předsevzetí do nového roku je závazek, že se budeme vzdělávat a osobnostně rozvíjet. Letošní leden však přednáškám, konferencím a kurzům moc nepřeje. Veškeré vzdělávání se přesouvá do online světa. Svou troškou do mlýna přispěla i největší profesní sociální síť LinkedIn, která provozuje vzdělávací platformu LinkedIn Learning. Ta na českém trhu není příliš známá, a proto jsem se rozhodl vám ji blíže představit.

Úvodní stránka LinkedIn Learning. Jak sami vidíte, tato stránka je personalizovaná pro každého uživatele LinkedInu dle obsahu jeho LinkedIn profilu.

Úvodní stránka LinkedIn Learning. Jak sami vidíte, tato stránka je personalizovaná pro každého uživatele LinkedInu dle obsahu jeho LinkedIn profilu.


 

Jaký obsah na LinkedIn Learning najdu?

Prakticky jakýkoliv. Najdete zde velmi specifické kurzy například pro softwarové vývojáře, datové analytiky, marketingové specialisty a mnoho dalších profesí. Zároveň zde najdete i různé kurzy z oblasti osobního rozvoje, vyjednávání, řízení lidí, které můžete uplatnit napříč profesemi a obory.
Kromě webového portálu má LinkedIn Learning i svou mobilní aplikaci, kterou hodnotím za velmi zdařilou. Pokud vám to váš datový tarif či dostupnost wifi umožní, můžete se vzdělávat i v terénu (například během jízdy MHD do práce).
Sám jsem si zatím vyzkoušel bezplatný kurz na online marketingové nástroje. Ten je, stejně jako každý jiný kurz, rozdělený na přednáškovou část a část testovou. K jednotlivým částem je možné se vracet, přeskakovat mezi nimi a přerušovat je. Pánem svého vzdělávání jste tedy jen a pouze vy. Tempo výuky a její výuky jsou pouze ve vašich rukou.

Ukázka rozhraní LinkedIn Learning kurzu.

Ukázka rozhraní LinkedIn Learning kurzu.


 

Pro koho je platforma LinkedIn Learning vhodná?

Český obsah bohužel na LinkedIn Learning nenajdete. Obsah je zde dostupný pouze v angličtině, španělštině, francouzštině, němčině, japonštině, čínštině a portugalštině. Nejvíce kurzů je samozřejmě v angličtině. Co je pro jednoho nevýhoda, může být pro druhého výhoda. Je to totiž příležitost se nejen vzdělat v dané dovednosti, ale ještě si i procvičit některý ze světových jazyků.
Nejvíce z LinkedIn Learning můžete vytěžit při pravidelném učení. Pokud vás zajímá pouze jedna specifická informace, asi bude efektivnější si ji dohledat jinde. V případě, že chcete na nějaké oblasti intenzivně pracovat, je pro vás tato platforma správnou volbou.
 

Kolik to stojí?

Určitě vás zajímá, kolik takové vzdělávání na LinkedInu stojí. LinkedIn narozdíl od ostatních sociálních sítích nevydělává jen na příjmech z reklamy, ale má i spoustu dalších zdrojů příjmů (náborové služby, Sales Navigator, prémiové členství). Proto vás asi nepřekvapí, že ani kurzy na LinkedInu nejsou úplně zadarmo.
Zaplatit můžete za konkrétní kurz, případně si jako společnost předplatit kurzy společně. Předplatné LinkedIn Learning tedy může být dalším benefitem pro vaše kolegy (stejně jako například Multisport karta).
Nemusíte ale kupovat zajíce v pytli. LinkedIn umožňuje vyzkoušet platformu na 1 měsíc zdarma. Bohužel tuto formu podmiňuje nutností vložit svou platební kartu. Přestože je LinkedIn důvěryhodná společnost, není mi tato praktika (byť je velmi častá) příliš příjemná.
Zároveň některé kurzy jsou přístupné zadarmo. Je jich jen výrazná menšina, ale přesto i zde najdete velmi zajímavé kurzy. Bohužel LinkedIn Learning neumožňuje filtraci bezplatných kurzů (ani filtraci podle ceny), a proto si při jejich hledání pěkně zagooglíte. Další nevýhodou je fakt, že bezplatné kurzy nemají přístupné rozhraní pro testy, takže si své znalosti nemůžete prověřit, a ani se prověřit zvládnutým kurzem na svém LinkedIn profilu.

Radim Bílý
Ve Freshi je od roku 2015 a má na starosti obchodní oddělení Freshe. Také jeho zásluhou je navázání spolupráce s klienty jako TM Toys, Hospodářská komora, Corinthia Hotels a mnoha desítkami rodinných společností a start-upů. Na blogu nejčastěji píše o marketingové strategii a e-commerce, které jsou jeho největší hobby.