Navázali jsme spolupráci s výzkumnou agenturou Response Now operující od Atlanty po Znojmo. Zjistěte více

19. 2. 2018 Marketing, SEO, PPC, sociální sítě

S růstem naší agentury jsme stále více řešili problém, jak naše rozhodování podložit daty. Intuice a znalost oboru je dobrá věc, ale ani my nejsme neomylní, a proto je dobré si některé naše myšlenky ověřit v praxi a zeptat se reálných uživatelů, jak se chovají v konkrétních situací. Pro výzkumy jsme si vybrali silného partnera – celosvětově působící výzkumnou agenturu Response Now.

Co je uživatelský výzkum a k čemu je dobrý?

Představte si následující situaci. Jste potravinářská firma a chcete na trh uvést novou značku bonbonů zaměřenou na mladé. Co uděláte? Budete spoléhat na intuici a mladého stážistu z marketingového, který „má k těm mladým blízko“? A co když vaše milionové investice do marketingu, výroby a distribuce selžou jen kvůli jeho špatnému úsudku?
Proto je lepší se zeptat reálných uživatelů a zjistit, jak o podobných produktech přemýšlí. To je podstata uživatelských výzkumů. Pomocí moderovaných rozhovorů s vybraným panelem respondentů agentura zjistí, co je třeba.
Dá se to využít i jinak. Představte si, že vyrábíte pivo, které pijí v drtivé většině pouze muži. Rádi byste zasáhli i ženskou část populace, ale nevíte, jak na to. Uživatelský výzkum vám v tomto případě pomůže specifikovat segment (jestli se primárně zaměřit na mladé ženy, či na ženy v pokročilém věku apod.) a poradit s customizací produktu preferencím této cílové skupiny.

Etablovaný partner za dostupné ceny

Na druhou stranu udělat dobrý výzkum není žádná legrace. Sehnat správné respondenty, správně se jich ptát a celé to zpracovat nezvládne zdaleka každý. Nechceme dělat věci, které neumíme, a proto jsme si na ně sehnali spolehlivého partnera. Tím společnost Response Now bezesporu je. Zvládne udělat uživatelský výzkum v Evropě, Americe i Africe a za velmi přijatelné peníze. Díky vlastní široké síti respondentů si může dovolit být výrazně levnější než většina konkurence. Klienti jako Harley-Davidson, REMAX, Marks and Spencer a Google jsou zárukou, že si klient za své peníze odnese opravdu hodnotné poznatky.

Radim Bílý
Ve Freshi je od roku 2015 a má na starosti obchodní oddělení Freshe. Také jeho zásluhou je navázání spolupráce s klienty jako TM Toys, Hospodářská komora, Corinthia Hotels a mnoha desítkami rodinných společností a start-upů. Na blogu nejčastěji píše o marketingové strategii a e-commerce, které jsou jeho největší hobby.