29.12.2017 / Radim

Proč byste neměli zapomínat na e-mailing a jak s ním jednoduše začít?

E-mailing má podle nás často pošramocenou pověst, protože ho mnoho lidí považuje jen za spamování. To je ale jen předsudek. E-mailing může být dobrým zdrojem konverzí, ale musí se dělat chytře. Jak? To si ukážeme v tomto článku.

Kdy e-mailing?

Zapamatujte si následující: e-mailing není zdrojem pro získávání nových klientů. Když odešlete svůj newsletter na 1 000 neznámých adres, asi to valný úspěch mít nebude (z vlastní zkušeností vím, že nemá). Je to ale vhodný nástroj pro komunikaci se stávajícími zákazníky a jejich motivování k dalšímu nákupu.

Jinak jsou ale jeho možnosti celkem široké. Stejně dobře ho může využívat e-shop, jako B2B firma pro komunikaci s obchodními partnery.

Proč e-mailing?

Známá obchodní moudrost praví: je mnohem lehčí (a levnější) přimět stávajícího zákazníka k další objednávce než získávat nového. V online marketingu to platí tuplovaně. Pokud se vám podaří u stávajících zákazníků zvýšit frekvenci objednávek, jste za vodou. V případě e-mailingu se snadno dostanete na cenu za konverzi, o které se vám na Google Adwords, Skliku a Facebooku ani nesnilo.

Tento graf ukazuje, že pro většinu uživatelů je e-mail nejlepším kanálem pro získávání reklamních sdělení. To je další bod pro e-mailing.

Jak na e-mailing?

Když víte, kdy a proč dělat e-mailing, je na čase se ptát, jak začít. Nejprve je důležité vybrat si správnou platformu. Těch je na trhu plno a jsou si dost funkčně podobné. Pro české firmy může být zajímavý například náš Fresh Send, ke kterému dokážeme poskytnout zázemí stabilní digitální agentury a pomoci vám newsletter zaintegrovat do širší marketingové strategie. Ale i jiné platformy mají své přednosti, takže výběr je jen na vás a vašich požadavcích.

Když máte vybranou platformu, vyplatí se neodfláknout přípravu šablonu. Důležité je, aby byla přehledná a měla dostatek call-to-action prvků (nákupní tlačítka apod.). Pro naše klienty proto vždy necháme kreslit šablonu e-mailingu od našich vlastních designerů, protože úroveň šablony je znatelná na výsledcích kampaně.

Stejně jako kdekoliv jinde i u e-mailingu rozhoduje obsah. Respektive už titulek. Ten by měl znít jako z bulváru, aby příjemce e-mailu nalákal k jeho otevření. Dobré je používat otázky, komunikovat finanční přínosy/úspory („Jak vydělat na Nákupech Google?“). I text newsletteru by měl být krátký, úderný a motivující k další akci.

Kvalita databáze rozhoduje

Jestli jste při e-mailingu něčím limitování, je to vaše databáze kontaktů. Neomezuje vás jen její rozsah, ale i forma uspořádání. Čím více informací je v databázi obsaženo, tím víc můžete vaše newslettery personifikovat. Čím víc můžete vaše newslettery personifikovat, tím lepší odezvu budou mít. Ideálním stavem je segmentace klientů dle jejich objednávek (obzvlášť když máte rozdílné cílové skupiny kupující rozdílné produkty) a následná personifikace e-mailů (například oslovení jménem). Ne vždy to ale jde. I s úpravou, tříděním databáze a následnou segmentací vám s naším nástrojem Fresh Send rádi pomůžeme.

Líbí se Vám článek? Děkujeme za sdílení