Jak jsme vytvářeli web pro Hotel Panorama a přispěli k jeho růstu tržeb o desítky procent

Hotel Panorama patřil v 2. polovině 20. století jednoznačně mezi nejluxusnější hotely v bývalém Československu. Jeho provozovatel, globální síť hotelů Corinthia Hotels, s ním má však i nyní velké plány. Ty jim pomáhá dosahovat i námi navrhnutý a realizovaný web.

 

Důkladná analýza dat a propracovaný návrh wireframes

V momentě, kdy jsme byli pozváni do výběrového řízení, jsme dostali stručný brief. Klient vnímal jako hlavní problém tehdejšího webu v tom, že zcela adekvátně nekomunikuje benefity hotelu a uživatel musí složitě hledat formulář pro rezervaci. Proto klient chtěl připravit UX analýzu nového webu, aby zamezil opakování těchto neduhů.

 

Hned zpočátku jsme zanalyzovali veškerá data, která byla dostupná a uspořádali úvodní schůzku s klientem. Z toho nám vyplynuly 3 hlavní priority pro celý web:

  1. Zvýšit výkonnost webu na mobilu. Přestože u hotelu asi nikdy nebude míra objednávek z mobilu odpovídat návštěvnosti z nich, považovali jsme toto číslo přece jen za příliš nízké.
  2. Podpořit konferenční turistiku. Hotel má skvěle vybavené a reprezentativně vypadající konferenční prostory, jejiž benefity nebyly dostatečně komunikovány.
  3. Omezit závislost na Booking.com. Tento problém řeší velká část hotelů. Booking.com je sice stabilním zdrojem rezervací, za které však hotely platí vysokou provizi. Je proto pro ně obvykle výhodnější, objedná-li uživatel přímo přes jejich web.

 

Zároveň jsme dostali jasná omezení, se kterými musíme počítat. Jedním z nich byla nutnost zachovat rezervační systém Synxis, který ve své tehdejší verzi byl pro nás jistou komplikací.

 

Veškeré naše idee jsme zpracovali formou wireframes, abychom si ujasnili rozmístění jednotlivých prvků na webu ještě před tvorbou grafiky a ujasnili si, nakolik tento návrh splňuje výše zmíněné cíle.

Ukázka wireframes zpracovaných při tvorbě webu.
Ukázka wireframes zpracovaných při tvorbě webu.

 

Design postavený na vizuální stránce

Klienta jsme také předsvědčili, aby část svého rozpočtu na web zainvestoval do tvorby atraktivního vizuálního obsahu. Na novém webu byly tedy kompletně nové profesionální fotografie. Díky tomu jsme si mohli dovolit postavit design webu na fotografiích ve vysoké kvalitě.

 

Klient dostal 2 grafické návrhy od 2 různých grafiků. Vybírali jsme záměrně 2 grafiky z rozdílným stylem výstupů. Díky tomu si klient mohl sám vybrat, jaký směr mu více vyhovuje. Zároveň byly na žádost klienta zakomponovány do vítězného grafického návrhu ty prvky, které spatřoval za dobře řešené u návrhu druhého.

 

Poprvé na WordPressu

Na náš návrh postavit web na otevřeném redakčním systému WordPress se klient nejprve díval s nedůvěrou. Bylo to totiž poprvé, co web stavěli na open-source řešení. Bez problému jsme však dokázali splnit klientovy požadavky na funkčnost a bezpečnost redakčního systému. K tomu jsme klientovi připravili velmi intuitivní administrační rozhraní a umožnili vysokou míru agility.

 

Součástí administrace jsou moduly pro jednotlivé funkce webu. Obsah webu je snadno spravovatelný ve všech 4 jazycích. Klient si také může snadno vytvářet jednoduché produktové microsites pro zvláštní nabídky

 

Na webu je řešen také kompletní nábor pracovníků do hotelu včetně sběru životopisů. Přidání nové pracovní pozice je otázka několika málo kliků.

 

Jednotliví zaměstnanci mají nastavená oprávnění dle agend, které spravují. Například lidé z HR tedy nemají přístup k rozhraní pro editaci pokojů.

 

Zde se již můžete podívat na výsledný web.
Zde se již můžete podívat na výsledný web.

Průběžné vylepšování webu

Ty nejlepší nápady nám dodává až praxe. Proto web https://www.panoramahotelprague.com rozhodně nenecháváme ve stavu, v jakém jsme ho spustili. Na měsíční bázi do webu přidáváme různé novinky a společně s klientem pracujeme na jeho ještě větší konverznosti.

 

Znatelný nárůst tržeb

Web hotelu by měl především prodávat. Proto jeho úspěšnost můžeme posoudit především dle vývoje tržeb. Od července 2018 (tj. nadcházejícího měsíce od spuštění webu) do října 2019 došlo k nárůstu tržeb o několik desítek procent  oproti předcházejícímu stejně dlouhému období. Tento nárůst samozřejmě mohou mít na starosti i jiné faktory (růst turismu v Praze, úprava marketingových rozpočtů hotelu apod.). Důkazem naší dobře odvedené práce je fakt, že růst objednávek z organického vyhledávání byl ještě daleko výraznější.

Líbí se vám tento článek? Sdílejte jej se svými přáteli.

Chcete do e-mailu pravidelně dostávat podobné články. Přihlašte se k odběru newsletteru.

Vyřešte svůj marketing rychle a kvalitně

Stačí vyplnit tento formulář s kontaktními údaji a my se ozveme do příštího pracovního dne. Případně můžete využít kontaktů níže.